Titt inn Garn
Fra den lille butikken på landet til den store nasjonale utfordreren
Tittinngarn.no er en liten strikkebutikk i Rakkestad som selger alt du trenger innenfor garn og strikkeutstyr. Når de kontaktet oss, hadde de selv først forsøkt å lage en nettbutikk uten hell.
Tittinngarn ønsket en teknisk løsning som var både rask, pålitelig og gjorde det meste av administrasjon på automatikk. I tillegg ønsket de å skape salg, og ble da enige om å prøve en kampanje med SEO og Google Ads.
Tittinngarn var i 2019 en liten aktør i det store markedet, med knappe budsjetter og begrenset kunnskap om netthandel og utvikling. Men en ting de kunne veldig godt var garn og strikking, så når vi kombinerte vår kunnskap ble det en perfekt match.
KUNDETitt inn Garn
ÅR2019 - 2022
BRANSJEStrikking, garn og håndverk
TJENESTERSEO, Annonsering, Design, Webutvikling, Tekstforfatting, Konverteringsoptimalisering
Vi startet det hele med å lytte til kunden og forstå deres behov. Deretter foretok vi en grundig markedsanalyse for å avdekke konkurrenters strategier, styrker og svakheter, dette ga oss masse innsikt i mulighetene til posisjonering av kunden.
Vi utviklet deretter en nettbutikk og strategi som passet både for markedet og for kundens team. Denne nettbutikken har i tillegg utviklet seg over tid, etter å ha blitt bedre kjent med behovene som følger vekst.
Før vi startet markedsføringen gjorde vi en grundig søkeordanalyse for å se på mulighetene i markedet, og hvor konkurransen var svakest. Vi rangerte deretter satsningsområder etter prioritet med det letteste først i stigende rekkefølge.
Kunden har nå blitt til Norges #7 mest synlige nettbutikk innenfor sin bransje på Google. Nå rangerer kunden på over 2100 søkeord på Google, som stadig bringer inn flere kunder.
Innholdet som har blitt skrevet for Tittinngarn har vært laget med tanke på synlighet, vi har derav laget produkttester og kategoribeskrivelser som har bragt viktige søkeord til toppen av Google.
På annonseringen for Titt inn Garn siden 26 Juli har vi opparbeidet annonsekontoen til å skaffe en kunde for 50 kroner med en gjennomsnittshandel på ca. 600 kr. I tillegg har kunden 12% sannsynlighet til å gjennomføre en handel til ved en senere anledning.
Vi har vært heldige å kommet i samarbeid med Marketin og det har blitt en helt ny måte å se på nettbutikk på for oss. De har vært kjempe flinke til å bygge opp ny butikk etter våre ønsker, og kommer stadig med ideer til hva vi kan gjøre. Det er veldig behagelig å ha noen jeg bare kan si; dette liker jeg ikke, eller dette fungerer ikke – så finner de løsninger som er tilpasset oss.
— Inger-Marie Stubberud
Daglig leder - Titt inn Garn
Økning i omsetning
1500%
Økt konverteringsrate
87%
Økning i CLV (customer lifetime value)
78%