Oslo Hudpleieklinikk
På vei til å bli Norges mest synelige hudpleieklinikk på nett
Oslo Hudpleieklinikk Medispa er en kjede med hudpleieklinikker og butikker i Oslo som også driver en nettbutikk. Markedet de befinner seg i er tøft og de konkurrerer direkte med Volvat-klinikken og Aleris, samt en del andre giganger.
Under pandemien ønsket de å få klinikkene sine på nett, samt å øke synligheten sin på Google. De visste at å være synlig på nett var helt essensielt for at kjeden skal overleve og triumfere videre.
Utgangspunktet var en utdatert nettside/nettbutikk som trengte å bli totalt ombygd og rekonstruert. I tillegg hadde de omtrentlig ikke noe synlighet på Google for relevante søkeord.
KUNDEOslo Hudpleieklinikk
ÅR2020 - 2022
BRANSJEPersonlig hudpleie og behandlinger
TJENESTERSEO, Design, Webutvikling, Konverterings-optimalisering
Vi startet det hele med å lytte til kunden og forstå deres behov. Deretter foretok vi en grundig markedsanalyse for å avdekke konkurrenters strategier, styrker og svakheter, dette ga oss masse innsikt i mulighetene til posisjonering av kunden.
Vi utviklet deretter en nettbutikk og strategi som passet både for markedet og for kundens team. Denne nettbutikken har i tillegg utviklet seg over tid, etter å ha blitt bedre kjent med behovene som følger vekst.
Før vi startet markedsføringen gjorde vi en grundig søkeordanalyse for å se på mulighetene i markedet, og hvor konkurransen var svakest. Vi rangerte deretter satsningsområder etter prioritet med det letteste først i stigende rekkefølge.
Oslo Hudpleieklinikk Medispa nyter nå å være Norges mest synlige hudpleieklinikk på tjenestene de tilbyr. De har kapret viktige søkeord og har slått ut Volvat-klinikken og en haug med andre store konkurrenter på søkeordene de går etter.
Over 1500 søkeord på Google
Konverteringsfrekvens økt med 15,8%
CPL på 223,- med en snitthandel på ca 1400,-